Bra artikel om checkout

http://www.lukew.com/ff/entry.asp?1579

Trots att e-handel ökar har det inte ändrats nämvärt de senaste 17 åren:

Hitta ngt man vill köpa, adda till varukorg och sedan checka ut. Just utcheckningen är ett formulär med en massa uppgifter som ska fyllas i. Mer eller mindre standard att man skriver i:
Personlig information, shipping information, billing information. Trots det så ökar antalet som överger processen mitt i .

Milstenar i utvecklingen:

Web Form Design
Apple gick från en flerstegs checkout till bara en sida. Accordian.
Författaren gjort usability test av accordian och en sides checkout.
Såg att en lång sida inte höjer konverterings graden .

Klargöra vad som krävs:
Ta bort en fråga som behövs svaras på har påverkan.
Vad är det som måste fyllas i ? VISA.
Gör det så enkelt som möjligt att förstå.

Real Time Feedback

Det minsta lilla kan missförstås. Man interagerar så att man kan köpa sin vara, man interagerar inte för att vara så exakt som möjligt.
Real time feedback hjälper att skriva svaren. Författaren sett att 22% mindre fel. 31% mer nöjd. 42% minskning i

Gör det möjligt att korrigera innan de skriver istället för efter. Minskar risk att man känner sig dum.

Saved accounts.

Man måste veta vem som betala. Jobbigt fylla i varje gång.
Men de flesta förstagångsköparna vill inte ha ett konto. i alla fall inte än. De vill köpa ngt inte ingå relation med ngn. Men kunder som redan har konto gör det inte bättre när de ska logga in. 75% lyckas inte.
Att inte tvinga varje kund – gäst konto, minskar barriären.

1-Click.

För återkommande kunder är det bra att göra checkouten så enkel som möjligt. Och inget går snabbare än 1-click,
1-click köp är så viktigt att amazon har patenterat det och Apple betalar Amazon för det.!!!! Därför är andra inte fria att använda det som man vill. Men kan använda sig av gäst account. saved account, free shipping etc.

Free shipping – Amazone prime- betalar för att få fri kostnad på frakt per år.
En av de största orsakerna till att man lämnar köpet är fraktkostnad. Höga kostnader gör kunder inte nöjda. 93% som tillfrågats menar att fri frakt skulle få dem att köpa mer online. Amazone har lojalitetsprogram för fri fraktkostnad. Amazone Prime members betalar årlig fee för att få två dagars shipping. Ökat hur mkt de handlar för

Psykologiska spärrar

Vill vi ngt tillräckligt mycket så kan vi gå igenom många hinder.
Började med att visa ads om säker betalning. Living Social – visar hur många som redan köpt objektet.

Mobile Input

Barcode scanning app har gått upp 50% senaste året
finns också bild verktyg som används som igenkänning för produkter.

Amazone Flow. Bild igenkännig sedan 1 cklick till att köpa på Amazone.

Digital stores in Physical locations.
Gapet mellan digital och fysisk shopping minskar.

Andra artiklar:
checkout

http://uxmag.com/articles/five-signs-of-an-advanced-e-commerce-site?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+UXM+%28UX+Magazine%29

Ett svar to “Bra artikel om checkout”

  1. Ronnie Says:

    Hey there! I just would like to offer you a big thumbs up
    for the great info you have here on this post. I will
    be returning to your web site for more soon.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: