Varför infinite (evighets scroll) inte funkade på Etsy

Etsy testade att göra en evighetsscroll på sina produkter, dvs att visa fler items på samma sida istället för med paginering. Antalet avslut minskade inte, men däremot antalet items som lades in som favoriter och antalet klick på resultaten. Man tappade helt enkelt i engagemanget. Man tror att det skulle kunna bero på att det blir svårare att interagera med datat, eftersom den mentala kartan man sätter upp av sidorna för att komma ihåg vart items låg blir mycket svårare vid evighetsscroll än när sidorna är paginerade.

 

Dan Nguye´ns blogg: Why infinite scroll fail at Etsy


Etiketter: , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: